Koleksi SMS/Mutiara Kata







Andai kau dapat melihat hatiku
Andai saja kau dapat membaca fikiranku
Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu,
menghiasi hari-hariku
Senyum dan suaramu teduhkan jiwaku
Cintailah aku dengan kesungguhanmu




Org kata kita hanya jatuh cinta sekali saja. Tapi setiap kali aku mendengar suaramu, aku jatuh cinta sekali lagi!



Sahabat!Kehidupan sememangnya suatu keperitan bg seorang HAMBA.Keperitan itu,pengorbanan yg telah dijanjikan kesejahteraannya di akhirat kelak.Oleh itu,Jgn dikeluh keperitan itu,jgn dikesali jua pengorbanan itu.Tapi ukirkanlah ketenangan diwajah,Ciptakanlah formula diakal,Diakal suntiklah keikhlasan dihati,Yakin Janji Allah pasti menanti,Ketahuilah sahabat!Hidup tanpa Pengorbanan adalah kehidupan yang kaku,Jd dwaktu ini ku berdiri,Sebagai sahabat,Ketahuilah jua hingga saa itu,Ku tetap seorg sahabat,sentiasa membantu mu..



Tatkala hati teringat akan Sahabatku,terfikir diminda adakah aku juga ada dalam hatimu,tatkala hati rindukan sahabatku,terfikir diminda adakah aku juga dirinduimu,tatkala kaki berat untuk melangkah pergi,hati tertanya adakah kamu ingin bersamaku lagi,moga doaku diterima agar aku tidak kehilangan sahabat sepertimu..



Persahabatan ini bukan milikku,dan bukan jua milikmu,persahabatan ini adalah perancangan ALLAH yang mengetahui segala rahsia,Kerana DIA lah aku mengenalimu dan kerana DIA juga telah menetapkan kite mengukir 1001 kenangan bersama..



Tidak ada kebaikan bagi perbuatan kecuali dengan amalan,Tidak ada kebaikan bagi harta kecuali dengan kedermawaan,Tidak ada kebaikan bagi sedekah kecuali dengan keikhlasan,Tidak ada kebaikan dalam kehidupan kecuali dalam keimanan..



Biar hari ini kita menangis,Moga esok hadir kenangan manis,Biar hari ini kita rebah,Moga esok tiada lagi musibah,Biar hari ini kita tidak bermakna,Moga esok datang tawanya,Biar hari ini kita disisihkan,Moga esok kita diberi ketabahan,Jika hari ini kita telah berdossa..bertaubatlah semoga kita akan lebih dekat denganNya..



Yakin pada Allah bukanlah mengharap terkabulnya segala harapan,yakin pada Allah bukanlah keindahan nikmat,Yakin pada Allah adalah meletakkan keredhaan pada ketentuanNya,rasa bahagia dengan ujian walaupun perit,disitu air mata menitis terasa bernilai menyiram api neraka,Indahnya tarbiyah Allah,tersirat rahmat dan hikmah,Di uji kita tanda sayangNya..



Air mata kerana sahabat 1 pengorbanan,
Air mata kerana ibu bapa 1penghormatan,
Air mata kerana kekasih 1penyesalan,
Air mata kerana Allah 1 keberkatan.



Mencintaimu
adalah perkara terindah yg pernah berlaku dalam hidupku. Mana mungkin
aku melupakanmu seumur hidupku. Kaulah kekasihku yg pertama dan
terakhir.



The
recipe of friendship: 1 cup of sharing..2 cups of caring.3 cups of
forgiveness & hugs.. Mix all of these together to make friends
4ever..



As long as we have memories,
yesterday remains,
as long as we have hope,
tomorrow awaits.
As long as we have Friendship,
each day is never a waste..



There
is a gift that gold cannot buy a blessing dats rare & true..dats d
gift of a wonderful friend like d friend dat i have in u!



EveRyDay I seE LoTs oF StRangErS PasSiNg By mE, ThiS mAkeS mE reAlisED tHat, LifE woUlD be BORING, WiThoUt A FriEnD LiKE U...





A
good friend is like a computer. She "enters" your life, "saves" you in
her heart, "formats" your problems, "shifts" you to opportunities and
never "deletes" you from her memory



Bila Allah cepat memakbulkan doamu maka Dia menyayangimu,Bila Allah lambat makbulkan doamu maka Dia mengujimu dan bila Dia tidak memakbulkan doamu,maka Dia sedang rancangkan sesuatu yang lebih baik untukmu..



Jadikan jalinan antara kita terbina persis untaian tasbih.Ada awal tiada penghujung.Di bentuk untuk mengingatiNya.Dicantum kerana cintaNya.Diratib semata-mata kerana redhaNya.Menitis air mata tika merasai kemanisanNya.Semoga jalinan ini kekal dan dirahmatiNya...



When you lonely,i wish you hepi,when you down,i wish you joy,when things get complicated,i wish you faith,when things look empty,i wish you hope!



teman...
tak mudah untuk ku mengungkap kata
mengurai terima kasih
menyusun bait penghargaan...
buatmu yang prihatin
seorang sahabat sejati
kerna kau terlalu baik
teramat murni kasih sayangmu
tak ternilai dengan sebuah permata..
teman...
persahabatan antara kita...
kurniaan yang tak ternilai
yang tak mungkin aku lupa
juga tak boleh aku cari gantinya
walau dibongkah serata benua..



I waited 9 months to see the world,1 years to walk,2 years to talk,5years to start studying,Buy i really waited too many years to find friends like you..



Sometimes i forget to say "are you ok?" and sometimes i even miss to say "Hi" but that doesn't mean you are forgotten because you are nice friend i will always remember..



Friendship is sweeter than honey&greater than money,smoother than silk & whiter than milk,higher than any tower & stronger than any power..HOLD IT SAVE FRENDZ 4 EVA



Bila engkau rasa letih dan hilang rasa semangat,Allah tahu betapa kamu telah mencuba sedaya upaya..Bila tangisanmu berpanjangan dan hatimu kedukaan,Allah telah mengira titisan air matamu,Bila engkau rasa ketinggalan dan masa meniggalkanmu,Allah sentiasa disisimu,,Bila engkau telah mencba segala tapi tak tahu tujuan Allah ada jalan penyelesaiannya,Bila tidak ada yang bererti bagimu,keliru dan kecewa,Allah adalah jawapannya..semoga sentiasa dibawah rahmatNya..



Jika mencintaimu satu kesalahan...biar aku bersalah. Cintaku padamu sangat kuat dan akan kuperjuangkan hidup ini demimu...



Tidak perlu Teman secantik Balqis,Jika diri tak seindah Sulaiman,Mengapa mengharap teman setampan Yusuf,Jika kasih tak setulus Zulaikha,Mengapa didamba teman hidup seistimewa Khadijah,Jika diri tak sempurna Rasullullah..Hargailah rakan-rakan mu..



Friends are not game to play,Friends are not just a word to say,Friends do not start in March and end in May,"Friends" means..Yesterday,Today and forever..




Jika ada kamera,kan ku rakam setiap gambarmu,senyumanmu,wajahmu,kan ku simpan....di dalam almari dapur buat takutkan TIKUS!!!



I know i'm not a good friends for you..I cant make you smile nor wipe your tears..I even had done nothing to be called as your friends..But..i do really hope that..1 day..when you see me,you will proudly say,"hey that's my friends!"



I met U as a stranger,
I leave U as a friend,
as long as the world stands,
our friendship nv ends.
All friends nv split N even if they do they will meet again.



i
hide my tears when i say your name but the pain in my heart is stil the
same.though i smile and seem carefree theres no1 who misses u more than
me!!



It takes a minute to meet someone,an hour to like someone,and a day to love someone--but it takes a lifetime to forget someone.



What's da meaning of life if u cant breathe......
what's da meaning of sight if u cant see...
what's da meaning of love if it dont come true???
what's da meaning of me if there's no you???




The sky
without stars:

like sleep
without dreams

like song
without music

like rose
without smell

like face
without smile

like ME
without U!



i
wrote ur name on da beach but da river washed it away, i wrote ur name
on da wall but da wind blew it away, i wrote ur name on my heart and
that is where it will stay.....



One
day u'll ask me: "whats more important to u- me or ur life?" ill say
"my life" and u'll go and leave without even knowing that u are my
life.




JIKA HARI INI SEORANG PERDANA MENTERI BERKUASA, JIKA HARI INI SEORANG RAJA MENAIKI TAKHTA, JIKA HARI INI SEORANG PRESIDEN SEBUAH NEGARA, JIKA HARI INI SEORANG ULAMA YANG MULIA, JIKA HARI INI SEORANG PEGUAM MENANG BICARA, JIKA HARI INI SEORANG PENULIS TERKEMUKA, JIKA HARI INI SIAPA SAHAJA MENJADI DEWASA; SEJARAHNYA DIMULAKAN OLEH SEORANG GURU BIASA, DENGAN LEMBUT SABARNYA MENGAJAR TULIS-BACA.







1 ulasan:

Anonymous said...

besh3..
mlm neh bley anta kat pakwe ak..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
;